Thursday, November 1, 2018

DIA TIDAK PERNAH MENINGGALKAN AKU!


Hari itu, aku sempat mendengar tausiyah Ustaz Hanan Attaki di Youtube.
Hatiku benar-benar tersentuh dengan kupasan ustaz mengenai Surah Ad-dhuha.

Ad-dhuha.
Surah ke 93.
Berada di Juzuk ke 30 dan mempunyai 11 Ayat.

Surah ini benar-benar memberikan inspirasi kepadaku bahawa betapa
ALLAH Ya Barr adalah Tuhan yang Maha Baik.

Aku sangat terkesan apabila membaca ayat ke 3 dalam surah ini.

"Tuhanmu tidak meninggalkan engkau(Muhammad) dan tidak pula membencimu."

Ia menjadi ayat pujukan yang sangat-sangat memberi kedamaian jiwa.

ALLAH sekali-sekali tidak akan meninggalkan kita, hambaNYA walau bagaimanapun keadaan kita.

Ayat ini ku pasakkan di hati, ku ingat dan hadam berkali-kali agar aku benar-benar yakin dan beriman dengan apa yang disampaikan olehNYA.

Di saat aku berasa susah atau sedih tentang sesuatu perkara, ayat ini sentiasa menjadi kekuatan.
Di saat aku tersasar melakukan kesalahan, ayat ini juga yang menjadi pedoman.

Aku tahu Tuhanku tidak pernah meninggalkan aku,
hanya aku yang sering menjauh dariNYA.

Aku tahu Tuhanku sentiasa bersama walau di mana sekalipun aku berada.
Diri ini sentiasa dalam perhatianNYA dan tidak pernah sesaat pun DIA leka.

No comments:

Post a Comment