Thursday, November 1, 2018

SEGALANYA SEMPIT

Bismillah...

Dadaku benar-benar rasa sesak!
Ujian demi ujian seperti datang menembak dari segenap sudut.
Hingga aku merasakan terlalu sempit kehidupan ini.
Aku tidak nampak di mana kebahagiaan.

Segalanya ku rasakan gelap.

Hubungan keluarga yang sentiasa berantakan.
Ikatan persahabatan yang penuh duka sengketa.
Kewangan yang sentiasa sesak.
Masalah demi masalah bertimpa umpama tiada henti.
Aku lelah wahai Allah...
Benar-benar aku lelah tidak berdaya.

Hingga aku merasakan untuk apa hidup ini?
Bukankah lebih baik aku mati?
Sendirian aku menangisi derita diri.

Terasa seperti tiada siapa yang memahami aku walau suami sentiasa
sabar di sisi,
Kasihan anak-anak yang masih tidak memahami.
Hanya melihat juraian air mata dan pergolakan emosiku yang tiada henti.


No comments:

Post a Comment