Thursday, November 1, 2018

SAHABAT BARU

Bismillah...

Setiap hari, apa yang aku lakukan adalah pergi ke post-post FB Puan Cahaya.
Aku membaca postingnya hampir setiap hari.
Sungguh banyak ilmu-ilmu tentang AL-QURAN yang aku perolehi di situ.

Puan Cahaya tidak pernah jemu berkongsi ilmu.
Setiap hari, pasti akan ada perkongsian beliau yang membuatkan hati terasa semakin ingin dekat  dan lebih memahami Al-Quran.

Dari situ jugalah aku mula mengenali satu demi satu sahabat-sahabat baru.
Kebanyakannya adalah anak-anak didik Puan Cahaya.
Aku mula mengenali mereka seorang demi seorang.
Hanya berhubung di Facebook atau Whatsapp tanpa pernah bersua muka.

Di antara sahabat-sahabat awal yang aku kenali waktu itu adalah
Puan Waridah Lothpi,
Puan Nazliana Abu Naem dan
Puan Ija Abdullah

Aku sentiasa mengikuti segala perkembangan mereka hanya melalui FB kerana ketika itu,
hanya itu yang mampu aku lakukan.

Aku mengenali mereka, namun mereka tidak mengenaliku.
Tapi aku terus mengikuti mereka kerana aku sudah berazam untuk turut menjadi
Pencinta Al-Quran bersama mereka di bawah didikan Puan Cahaya.

No comments:

Post a Comment