Thursday, November 1, 2018

MESEJ DARI FATIHA

Bismillah...

Aku masih ingat petang itu.

Di saat aku duduk sendirian, masuk satu mesej di telefon.
Ia dari sahabat mayaku, Fatiha.
Kami tidak pernah bertemu muka, hanya selalu berbual di WA.
Dia sahabatku di dalam group ibu-ibu yang sering saling bertukar cerita.

"Mahu hadir ke kelas Faham AL-QURAN?"
"Ada tajaan untuk suri rumah."

Itulah pelawaan dari Fatiha yang menjadi PEMBUKA kepada
SINAR BARU dalam hidupku.

Aku tidak fikir panjang.
Hanya menerima pelawaan itu.
Aku fikir, lebih baik aku keluar untuk mendapatkan ilmu daripada terus
bersedih melayan segala emosi derita yang ku rasai.

Sungguh, aku tidak tahu.
Rupanya, itulah satu titik perubahan yang besar dalam hidupku.
Ia hadiah dari Tuhanku.
Melalui sahabat yang langsung tidak pernah aku ketemu.




No comments:

Post a Comment